2008. május 30., péntek

Páfrányfenyő a bakonyban

Bárkinek lehet otthon páfrány fenyője. Vásárolhat kertészetekben de ez drága és költséges, én most leírok egy jó módszert arra, hogyan lehet saját fát nevelni otthon.
1. első lépés. A páfrány fenyő magjának beszerzése Honnan is lehet beszerezni hát írok rá néhány példát. Budapesten a Népligetben a planetárium közelébe van egy termős fa. Zircen az apátság udvarában. Veszprémben a színháznál a színész bejárat előtt.
2.második lépés mikor kell szedni Ősszel az első fagyokkor már elkezdd lepotyogni a mag a fákról ekkor érdemes gyűjteni. A gyűjtést én gumikesztyűben ajánlom mivel a magok nagyon büdösek.
3.harmadik lépés a magvak elültetése én egy banános kartonba ültettem alul nejlon majd homok magok homok magok homok végül belocsoltam letakartam a nejlonnal és levittem a tárolóba a tél folyamán egyszer kellet megöntöznöm március végén kezdtek kikelni az első szemek ezeket folyamatosan átültettem cserépbe vagy a kertbe a lényeg hogy tűző naptól óvni kell a homok ágyban maradt magvakat mindig visszatakartam és néha meglocsoltam. Ha valakinek valami kérdése lenne nyugodtan írjon van eladó palántám is 500Ft vagy két euró. Email címem kernervilmos@gmail.com, telefon számom +36302270655. Nagyon szívesen adok tanácsot a fákat lehet bonszajnak is nevelni.

6 megjegyzés:

Marton írta...

Graulálok a bloghoz, és a Ginkgohoz, engem is lenyűgöz ez a növény! Tavaly ősszel gyűjtöttem a Margit-szigeten, Pesten kb 4-500 magot, de még nem tudtam kikeltetni, egy része már a garázsban volt hidegen, mert úgy tudom kell neki a hideg 2 hónapra. Sok sikert továbbiakhoz is!

pilotagyerek írta...

Szeretettel köszöntöm a ginkgo rajongókat. Négy éve foglalkozunk segítőtársammal e csoda szaporításával. Ennek köszönhetően több mint ezerötszáz fácska büszke tulajdonosai vagyunk. Akinek vásárlási szándéka, vagy egyéb kérdése van, kérem jelentkezzen.

Marton írta...

pilotagyerek, engem érdekelne, kérlek írj: marci.jazz@yahoo.com

Unknown írta...

pilotagyerek: engem is érdekelne, vásárolnék néhányat. Kérlek küldj elérhetőséget a leon22@freemail.hu címre. Köszönöm

pilotagyerek írta...

Pilótagyerek vagyok.

Az alábbi e-mail címen jelentkezzenek a ginkgo biloba iránt érdeklődők: pilotagyerek.@freemail.hu

Köszönöm.

Rita írta...

Engem is érdekelne vásárlás. Van 1 db 1 eves fácskám, cserépben. Vigyem fagymentes, hűvős helyre teleltetni, vagy kinn hagyjam? Köszönöm előre is.